Köpvillkor

Allmänt

Medsupplies AB säljer varor via internet till privatpersoner och företag i Sverige med person- eller organisationsnummer. För att handla hos oss måste du ha fyllt 20 år(18år för viss receptfri medecin). för att säkerställa detta använder vi oss av i huvudsak vår samarbetspartner klarna samt även bankid phcares.com säljer endast sjukvårdsprodukter ,tillbehör, apoteksprodukter  till konsumenter, instutioner,sjukhus,vårdcentraler,kliniker, sjukvårdsinrättningar och div olika skönhetsalonger. Produkterna som vi säljer kan användas i Sverige och de har en svensk manual eller bruksanvisning när produkten så kräver det, antingen i fysisk eller digital form. Sedvanliga garantier lämnas på produkter där garanti är tillämpligt och eventuella garantier är giltiga i Sverige.. Mer information finns i respektive produkts bruksanvisning.(Alt Kartong)Obs att vissa garantier står själva tillverkaren/leverantören för.

Beställning

Beställning görs på vår hemsida kanyler.se  Har frågor kring hur du beställer är du välkommen att maila kundservice på  info@kanyler.se     

 Genomförd beställning innebär att du godkänner våra köpvillkor och samtycker till att namn och person- eller organisationsnummer registreras i vårt kundregister. Avtal om köp träffas först när vi bekräftat beställningen genom att skicka en orderbekräftelse till den mejladress du angivit. Vi förbehåller oss rätten att korrigera ordrar om leverans av någon anledning inte kan ske, och om du har gjort flera beställningar förbehåller vi oss rätten att slå ihop dina ordrar och leverera dem i ett paket om så önskas.

Priser och produktbilder

Samtliga priser anges i svenska kronor inklusive moms. Eventuell fraktkostnad tillkommer, beroende på vilket fraktalternativ du väljer vid beställning de leveranstid och fraktpriser.

Produktbilderna på hemsidan garanterar inte att varans exakta utseende och beskaffenhet återges. Vi reserverar oss för eventuella fel i produktinformationen och förbehåller oss rätten att ändra produktinformation och priser utan föregående avisering samt även att byta ut en produkt till likvärdig om den produkt du beställt är tillfälligt  slut.

Pharmacare Of Sweden AB reserverar sig för eventuella fel i pris- och produktinformation eller i övrigt förekommande tryckfel på hemsidan. Vid eventuella felaktigheter förbehålls phcares.com  rätten att korrigera detta i efterhand. Vi reserverar oss för prisjusteringar, slutförsäljning, lagerdifferenser, tekniska problem, ändringar av tekniska specifikationer och eventuella typografiska fel på vår sida eller i våra annonser.                                                                                                                                              

Force majeure: Meddsuplies i Norden AB är befriat från påföljd för underlåtenhet att fullgöra viss förpliktelse enligt avtal, om underlåtenheten har sin grund i befriande omständighet enligt nedan och omständigheten förhindrar, försvårar eller försenar fullgörandet. Såsom befriande omständighet skall anses bl.a. myndighets åtgärd eller underlåtenhet, nytillkommen eller ändrad lagstiftning, konflikt på arbetsmarknaden, blockad, brand, översvämning, sabotage, olyckshändelse av större omfattning eller annan typ av naturkatastrof. I force majeure ingår myndighetsbeslut som påverkar marknad och produkter negativt, t. ex. restriktioner i indikation, varningstexter, försäljningsförbud etc, onormal nedgång i marknaden samt om bolaget utsätts för kriminell aktivitet som påverkar verksamheten. Vi förbehåller oss rätten att annullera felaktiga ordrar. Samt neka köp vid misstanke om missbruk av våra produkter

 

Personuppgifter

 

I samband med din registrering och/eller beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja och tillhandahålla den service som du kan förvänta dig av oss. Enligt PUL (personuppgiftslagen) har du rätt att få den information som vi har registrerat på dig. Om du anser den vara felaktig eller irrelevant kan du begära rättelse eller borttagning ur vårt kundregister. Kontakta gärna vår kundtjänst så hjälper vi dig.

Informationen du lämnar om dig själv används av Pharmacare och våra samarbetspartners för betalning och leverans. Vi garanterar att inga uppgifter om dig kommer att säljas eller föras vidare till tredje part. Pharmacare  använder uppgifter från kundregistret för utskick om våra produkter. Du får vårt nyhetsbrev när du går igenom snabbkassan, du kan även prenumerera på vårt nyhetsbrev när du registrerar dig som kund. Du kan när som helst avbryta din prenumeration, antingen via länken i nyhetsbrevet eller genom att kontakta vår kundservice. kundtjänst

Vi förbehåller oss rätten att annullera/makulera  ordrar som innehåller felaktiga personuppgifter och/eller där kunden har betalningsanmärkningar.Alt misstanke om ev missbruk av våra produkter

Läs gärna Datainspektionens information om integriteten till dig som är apotekskund här.

Copyright

Allt innehåll på den här webbplatsen, så som text, grafik, logotyper, bilder, ljudklipp, digitala nedladdningar och annan mjukvara, tillhör Pharmacare Of Sweden AB eller våra leverantörer och är skyddat av svenska och internationella upphovsrättslagar.Samt även gäller detta våra samarbetspartners Inom och utom EU Missbruk beivras.

 

Frakt och leverans

 

I kassan kan du välja mellan olika fraktsätt. Läs mer om de olika fraktalternativ och priser på fliken frakt och leverans

kanyler.se  hanterar normalt din order inom ett dygn (helgfria vardagar) från beställning fram tills dess att varan lämnar vårt lager, förutsatt att vi har varan i lager.(Vilket vi till 99% alltid skall ha. Vi reserverar oss dock för slutförsäljning lagersaldofel  mm som självklart kan självklart uppstå.                                                                                   

När varan har lämnat vårt lager övergår leveransansvaret till fraktbolagen som levererar din order inom utsatt tid för valt fraktsätt. PharmaCare AB kan inte lämna någon förseningsgaranti för varor som inte finns i lager vid beställningstidpunkt eller för varor som lämnat vårt lager. Det betyder att den totala leveranstiden innan varan når dig kan bli längre än vad som anges som normalt för valt fraktsätt.

Till vissa delar av Norrland och till Gotland levererar Posten och Schenker Privpak med en dags fördröjning, denna är inte inräknad i den beräknade leveranstid som vi anger på hemsidan.

På Begäran innebär i lager omedelbart

Detta gäller även vårt Express val.(Dagen Efter Leverans)

Kunden har alltid rätt att häva köpet vid leveransförseningar. Det kan finnas tillfällen som gör det omöjligt för oss att fullfölja beställningen, till exempel om vår leverantör inte kan fullfölja sitt åtagande till oss. Kontakta vår kund tjänst om du önskar häva ditt köp.Detta om varan inte redan  lämnat vårt lager .

Betalning

 

I kassan kan du välja mellan betalsätten faktura, delbetalning, kortbetalning, direktbetalning eller förskottsbetalning. Läs mer om de olika betalsätten på vår sida säkra betalningar

Pharmacare har rätt att göra en kreditkontroll (Genom vår samarbetspartner Klarna Finans) där så krävs för att kunna bevilja kredittid. Som kund förbinder du dig att betala inom utsatt tid för valt betalsätt. Betalning efter förfallodatum kan leda till dröjsmålsavgifter och ränta.

Ångerrätt och retur

 

Som kund har du alltid 14 dagars ångerrätt enligt Distans- och hemförsäljningslagen. Ångerfristen börjar löpa från den dag du mottagit varan. En förutsättning är dock att varan är oanvänd och oskadad.Samt Obruten förpackning  (Gäller Alltid)

Observera att läkemedel (även för djur), kylvaror,  hygienartiklar och engångsprodukter är undantagna ångerrätten och kan ej returneras. Om ett läkemedel returneras så kommer det att destrueras och debiteras kund. Detsamma gäller för läkemedel i ej uthämtade paket som går i automatisk retur till oss

Mejla oss på kundtjänst  Vi behöver följande information:

 

a) ordernummer (finns i din orderbekräftelse, på köpordern  eller fakturan)

b) ditt namn och kontaktuppgifter

c) antal och namn på de produkter som önskas returneras(Artikelnummer)

OBS att det är du som  Kund som står för returkostnad enligt Postens portotabell och har ansvaret för varan till dess den har kommit oss tillhanda. Returer får inte skickas som postförskott.

Returadress

Pharmacare                                                                          

Box144                                                                                                      

331 21 Värnamo 

 

Återbetalning

 

Har du en obetald faktura för din order så är det viktigt att du själv flyttar fram förfallodatum. Det gör du på klarna.se eller genom att ringa 08-120 120 10. När vi har mottagit och kontrollerat den returnerade varan återbetalar vi snarast hela köpesumman inklusive eventuell fraktkostnad (ej returfrakten), dock senast inom 30 dagar enligt Distansavtalslagen. Om du har betalat med faktura, direktbetalning eller förskottsbetalning överför vi pengarna till ditt bankkonto. Om du har betalat med kort krediterar vi retursumman på ditt kort.

likadant gäller om du betalat med swish eller direktbetalning eller Bankgiro

 

Ej uthämtade paket

 

Vi förbehåller oss rätten att debitera kostnaderna för den hantering som uppstår vid ej uthämtade paket (returfrakt, expeditionskostnad etc). Därför tar vi ut en avgift om 150 kr om ett paket ej hämtas ut. Försändelsen ligger hos postombudet i 14 dagar (Posten och DHL Service Point) eller 30 dagar (Schenker Privpak) innan den returneras till oss. Observera därför att om du ångrar ett köp och vill returnera varan, behöver du först hämta ut paketet och därefter returnera enligt beskrivning ovan.

För ej uthämtade paket innehållande receptfria läkemedel gäller följande: Enligt Läkemedelsverkets föreskrifter får returnerade läkemedel inte säljas vidare eller skickas ut på nytt. Läkemedel som kommer i retur till apotek, eller ej hämtats ut på ombud, måste enligt lag destrueras. Kostnaden för läkemedel i ej uthämtat eller returnerat paket kommer att debiteras kund.

För ej uthämtade paket med receptförskrivna läkemedel gäller följande: Om du önskar att ny medicin skickas ut måste ett nytt receptuttag göras. Du måste dessutom både betala för den nya medicinen som expedieras och för den som har returnerats. Den returnerade medicinen får enligt lag inte säljas vidare eller skickas ut på nytt utan måste destrueras.

Reklamation

Om du har fått en defekt eller felexpedierad vara ber vi dig att omgående kontakta vår kundtjänst Beskriv felet så utförligt som möjligt. Om vi inte kan lösa problemet får du naturligtvis reklamera produkten för att få en ny Alt pengar tillbaka. Reklamationer skall göras i enlighet med de instruktioner du får av oss.